Sponsorkliks!

 

De sponsorklik van Team 172 is –> https://www.sponsorkliks.com/products/shops.php?club=9319

 

 

 

 

Het verhaal achter sponsorkliks lees je hier:

Met het aanmelden bij SponsorKliks laat je zien dat je jouw vereniging/stichting een warm hart toedraagt.

Zeker ook op financieel gebied, je bent immers geïnteresseerd in hoe het maandelijkse transactie-overzicht van jouw club eruit ziet.

We hopen dat je net zo enthousiast bent over ons gratis sponsorconcept als wij en wellicht vind je het dan ook leuk om te weten wie er achter het SponsorKliksconcept zit en hoe het idee is ontstaan.

Het was november 2011 dat wij, Menno de Vries en Arno Kensen, elkaar spraken in de kantine van de Haarlemse voetbalvereniging HFC EDO. We speelden allebei bij HFC EDO en op een gegeven moment ging het gesprek over een idee dat Menno had voor zijn reserveersysteem voor restaurants. Restaurants betaalden namelijk € 2,00 bij elke reservering via de website van Menno. Menno, op dat moment directeur (en oprichter) van restaurantgids Dinnersite, kwam daarop met het volgende briljante idee. Menno zei: “Als (sport)verenigingen nou eens een Dinnersite-banner op hun site zouden zetten en leden reserveren via die banner een restaurant, dan ontvangt de club € 1,00. Ik draag dus 50% van mijn inkomsten af aan de club in ruil voor promotie van mijn reserveringssysteem. De vereniging heeft er dus baat bij dit aan de leden, supporters en overige betrokkenen te melden omdat de vereniging er dan ook (financieel) beter van wordt.”

Wat leuk is om te weten is dat Menno al in 1996, toen internet nog totaal geen gemeengoed was, met Dinnersite was begonnen. Als bijbaan naast zijn studie economie hield hij zich bezig met internet businessmodellen. Om het idee van een reserveersite te testen ging hij op de fiets langs restaurants in een groot aantal binnensteden, wat uiteindelijk resulteerde in de grootste restaurantgids van Nederland. Je kan Menno dus een internetondernemer van het eerste uur noemen.

Toen Arno zijn geniale idee aanhoorde was hij gelijk enorm enthousiast en zag gelijk de enorme potentie ervan in. Maar ook dat het niet alleen voorbehouden moest zijn voor restauranthouders. Arno’s achtergrond lag juist in het webwinkelgedeelte en affiliatemarketing en zag een welkome, versterkende aanvulling op het idee van Menno. Arno zei: “Wat een briljant idee, maar waarom voeg je daar ook niet Wehkamp, Bol en Booking en alle andere webwinkels aan toe? Zij betalen immers ook een commissie uit aan diegene die een klant aanbrengt.” Menno had daar (nog) niet aan gedacht. Hij was bezig zijn eigen bedrijf uit te breiden en te optimaliseren. En had daar een heel goed plan voor! Maar zijn primaire focus was het faciliteren van restauranthouders en ervoor te zorgen dat ze een mooie “web presence” hadden, zoals dat zo mooi heet. Andere mogelijkheden buiten de restaurantbranche hadden geen prioriteit. Met Arno’s idee erbij had je het niet alleen over restaurants reserveren, maar ook over online aankopen bij allerlei webwinkels en online (vakantie)boekingen.

Overigens zat Arno zelf ook relatief vroeg in de internetbusiness. In 2000 werd hij gevraagd om bij Vuurwerk Internet B.V. tot het management toe te treden. Vuurwerk Internet was op dat
moment de grootste hostingprovider van Nederland. Tot 2003 heeft Arno in het management team van Vuurwerk Internet B.V. gezeten tot hij voor zichzelf begon en zijn eerste webwinkel startte.  Zodoende kwam hij ook al snel in aanraking met het fenomeen affiliatemarketing. Vandaar ook dat Arno gelijk de potentie zag die webwinkels zouden kunnen vormen voor het nieuwe sponsorconcept.

 

Menno zijn reactie was even enthousiast als resoluut: “Waarom doen we het niet samen? We verzinnen een nieuwe naam, bouwen een nieuwe website en richten een nieuw bedrijf op.” Na enkele brainstormavonden in Menno’s huis (boven het kantoor van Dinnersite) hadden we besloten dat ons nieuwe concept SponsorKliks ging heten. Daar hebben we tot op de dag van vandaag geen spijt van.

Het sponsorconcept van SponsorKliks is sinds dag één succesvol te noemen en is met inmiddels meer dan 6000 (sport)verenigingen, stichtingen en overige non-profits, veruit het grootste loyalty cashbackprogramma van Nederland. Met elke maand meer dan 100 nieuwe organisaties die zich voor ons gratis sponsorconcept aanmelden.

Toch is onze missie is nog lang niet klaar. SponsorKliks moet een niet weg te denken “sponsorfenomeen” worden, dat door elke non-profitorganisatie zou moeten worden omarmd. Daar gaan we ons hard voor maken!

 

Menno de Vries en Arno Kensen